بيوگرافي پرويز پرستويي مردي از جنس مردم

۶۹ بازديد

بيوگرافي بازيگران

fun2134 بيوگرافي پرويز پرستويي مردي از جنس مردم

پرويز پرستويي (زادهٔ ۲ تير ۱۳۳۴) است

نام اصلي    پرويز پرستويي
زمينه فعاليت       بازيگر، گوينده
تولد      ۲ تير ۱۳۳۴ 
محل تولد روستاي چارلي، كبودرآهنگ
محل زندگي      تهران
مليت    ايراني
سال‌هاي فعاليت    ۱۳۶۲ تاكنون
همس    نسترن پرستويي
فرزندان     بهروز پرستويي-الناز پرستويي

 

پرويز پرستويي با اصالتي تركي در همدان متولد شد. پرويز پرستويي بازيگر و گوينده صاحب‌نام ايراني سينما، تئاتر و تلويزيون است. او موفق به دريافت نشان درجه يك گواهي‌نامه هنري گرديده است.

پرويز پرستويي (زادهٔ ۲ تير ۱۳۳۴ در روستاي چارلي،شهرستان كبودرآهنگ استان همدان)، بازيگر و گوينده صاحب‌نام ايراني سينما، تئاتر و تلويزيون است. او موفق به دريافت نشان درجه يك گواهي‌نامه هنري گرديده است. پرويز پرستويي با دريافت چهار سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد از اين نظر در بين بازيگران ايراني ركورددار است. وي متأهل و داراي دو فرزند به نام هاي بهروز و الناز است.

زندگي پرويز پرستويي
پرويز پرستويي با اصالتي تركي در همدان متولد شد. پدر وي كشاورز بود و زماني كه وي ۳ ساله بود به تهران مهاجرت كرد. دوران كودكي و نوجواني را در يك خانه اجاره‌اي كوچك در محله دروازه غار سپري كرد. او در مدرسه صادقيه اسلامي در كوچه گمرك تحصيلات ابتدايي خود را به پايان رساند. پرستويي با پس‌انداز كردن يازده هزار تومان خانه‌اي در حوالي ترمينال جنوب خريد. مدتي به ورزش علاقه نشان داد و دروازه‌بان تيم كارگران بود. پس از اين زمان به مركز رفاه نازي‌آباد رفت و شروع به آموختن تئاتر كرد. پرويز پرستويي در سال ۱۳۶۰ و زماني كه ۲۶ سال سن داشت به عنوان منشي در دادگستري تهران مشغول به كار شد، امّا پس از مدتي به خاطر ناهمخواني اين شغل با روحياتش به اداره تئاتر رفت و تا پايان در آنجا مشغول به كار شد.

ادامه بيوگرافي را در لينك زير بخوانيد:

بيوگرافي پرويز پرستويي مردي از جنس مردم

بيوگرافي پرويز پرستويي پرويز پرستويي پرويز پرستويي و همسرش دختر پرويز پرستويي دكلمه هاي پرويز پرستويي عكس پرويز پرستويي عكس پرويز پرستويي و همسرش عكس هاي پرويز پرستويي فيلم جديد پرويز پرستويي فيلم هاي پرويز پرستويي همسر پرويز پرستويي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.